علی کاشانی حیدری سخنگوی فرودگاه امام خمینی دلیل حادثه را اتش سوزی و نقض فنی اعلام نموده .
اما طبق تصاویر پخش شده در کانال های تلگرامی و سایر شبکه های اجتماعی احتمال سقوط هواپیما به وسیله نقض فنی مورد تردید است .با توجه به همزمانی حمله موشکی ایران به پایگاه های نیروهای امریکایی مستقر در عراق و سقوط این هواپیما در ان بازه زمانی این امر مورد شک وتردید بسیاری واقع شده . بخصوص تناقضات رفتاری مسولین فرودگاهی و هواپیمایی و سخنگوی وزارت کشور و دولت ایران و همچنین مقامات خارجی و کارشناسان هواپیمایی بحث نقض فنی این هواپیما با توجه به سال ساخت و نو بودن این هواپیما بسیار مشکوک می باشد.
اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری
علی عابدزاده در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر سقوط هواپیمای اوکراینی به علت اشتباه سامانه پدافندی ایران گفت: این اظهارات غیرمنطقی است و چنین مسئله برای این سانحه امکان پذیر نیست.
وی افزود: سازمان بین المللی هواپیمایی، رابطه ساختارهای نظامی و غیر نظامی را برای کشورها مشخص کرده است و ارتباط ما با ساختارهای نظامی کشور تابع مقررات سازمان بین المللی هواپیمائی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس این مقررات در هر کشوری مسیرهای مشخص و روش هائی تعریف شده است.
عابدزاده افزود: در زمان حادثه هشت تا ۹ هواپیما پیرامون فرودگاه امام خمینی (ره) در حال پرواز داشته ایم و دهها فروند نیز در ارتفاع ۲۵ هزار پایی به بالا وجود داشته است.
وی گفت: مگر میشود پدافند به هواپیمایی شلیک کند که هشت هزار پا ارتفاع دارد همچنین این فضا فضائی نبوده است که این اتقاق بیافتد.
وی افزود: سازمان بین المللی هواپیمایی، رابطه ساختارهای نظامی و غیر نظامی را برای کشورها مشخص کرده است و ارتباط ما با ساختارهای نظامی کشور تابع مقررات سازمان بین المللی هواپیمائی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس این مقررات در هر کشوری مسیرهای مشخص و روش هائی تعریف شده است.
عابدزاده افزود: در زمان حادثه هشت تا ۹ هواپیما پیرامون فرودگاه امام خمینی (ره) در حال پرواز داشته ایم و دهها فروند نیز در ارتفاع ۲۵ هزار پایی به بالا وجود داشته است.
وی گفت: مگر میشود پدافند به هواپیمایی شلیک کند که هشت هزار پا ارتفاع دارد همچنین این فضا فضائی نبوده است که این اتقاق بیافتد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هواپیمای اوکراینی پس از اینکه ساعت ۶:۱۳ دقیقه از فرودگاه بلند میشود پنج دقیقه بعد و در ساعت ۶:۱۸ دقیقه به زمین میخورد.
وی گفت: در این فاصله از برج مراقبت فرودگاه امام جدا میشود و تحویل برج مراقبت مهرآباد میشود و اجازه میگیرد تا ارتفاع ۲۱ هزار پا بالا برود.
وی گفت: در این فاصله از برج مراقبت فرودگاه امام جدا میشود و تحویل برج مراقبت مهرآباد میشود و اجازه میگیرد تا ارتفاع ۲۱ هزار پا بالا برود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: خلبان این هواپیما در شرایط ثبات از مهرآباد اجازه ارتفاع ۲۱ هزار پا را گرفته و تا ارتفاع ۸ هزار و ۱۰۰ پایی را نیز رفته است.
وی گفت: شاهدان دیده اند که آتش در هواپیما وجود داشته و یک دقیقه در هواپیما بوده است درحالی که اگر به هواپیما موشک میخورد بلافاصله منفجر میشد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هواپیما درحالی که رو به شمال میرفته، اما رو به جنوب شرقی سقوط کرده است و این نشان میدهد هواپیما میخواسته به فرودگاه برگردد.
وی گفت: شاهدان دیده اند که آتش در هواپیما وجود داشته و یک دقیقه در هواپیما بوده است درحالی که اگر به هواپیما موشک میخورد بلافاصله منفجر میشد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هواپیما درحالی که رو به شمال میرفته، اما رو به جنوب شرقی سقوط کرده است و این نشان میدهد هواپیما میخواسته به فرودگاه برگردد.
اما گفته های شاهدان و فیلم های گرفته شده از لحظه اتش گرفتن هواپیما موارد دیگری را غیر از این اظهارات نشان می دهد
غافل از این نکته نباشیم که جمهوری اسلامی ایران یک حکومت دروغگو و تزویز و ریا و ضد بشری می باشد.
امکان هر نوع حادثه ممکن است .
هیچ چیز غیر ممکن نیست
کودکان شین اباد ..محروم و مظلووم..صدای انان باشیم
از سیمین می نویسم .چند سطری ..او را که بهبهانی و نیمای غزل می خواندنش نویسنده.
هواپیما ,هواپیمایی ,های ,سازمان ,فرودگاه ,رئیس ,این هواپیما ,رئیس سازمان ,سازمان هواپیمایی ,هواپیمایی کشوری ,هزار پا ,رئیس سازمان هواپیمایی ,سازمان هواپیمایی کشوری ,هواپیمایی کشوری افزود
درباره این سایت